سبد خرید
2

طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟

طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟

چرا باید سایت واکنشگرا باشد؟

طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟

طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟

طراحی ریسپانسیو (Responsive Design) یا واکنشگرا مربوط به تغییر ظاهر صفحات سایت متناسب با سایز مرورگر کاربران است. یعنی ظاهر وب‌سایت در تمام دستگاه‌هایی که کاربر با آن از سایت دیدن می‌کند (مثل موبایل، تبلت، لپتاپ و..)، مناسب باشد.امروزه کاربران با موبایل، تبلت، لپتاپ و.. از اینترنت استفاده می‌کنند. صفحات وب باید به گونه‌ای باشند که کاربر موقع استفاده از آن نیاز به زوم کردن، اسکرول کردن افقی و… را نداشته باشد، متن‌ها خوانا و دکمه‌ها قابل کلیک باشند.به تصویر زیر نگاه کنید. این یک نمونه از طراحی رسپانسیو است. در نمایشگر موبایل و تبلت چینش عناصری که در نمایشگر کامپیوتر بوده تغییر کرده است تا برای بیننده رابط کاربری مناسب‌تری را ایجاد کند.

طراحی سایت ریسپانسیو

طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟

تفاوت وب سایت ریسپانسیو و وب اپلیکیشن موبایلی چیست؟

در طراحی ریسپانسیو، وب سایت شما از صفحه نمایش‌هایی با اندازه‌ها و رزولوشن‌های مختلف پشتیبانی می‌کند، بنابراین سایت شما بدون هیچ مشکلی در موبایل و تبلت نیز نمایش داده می‌شود. اما در طراحی سایت ویژه نسخه موبایل، طراح سایت یک پوسته و طراحی متفاوت برای نسخه موبایل وب سایت شما می‌سازد. در در واقع هنگامی که برای وب سایت خود نسخه موبایل تهیه می‌کنید، دو وب سایت جداگانه ایجاد می‌شود که هریک نیز به محتوای متفاوت و یکتا (unique) نیاز دارند. زیرا استفاده از محتوای یکسان در دو وب سایت، جریمه گوگل و امتیاز منفی را در پی خواهد داشت.اما با طراحی ریسپانسیو، محتوای وب سایت شما بدون هیچ مشکلی در همه دستگاه‌ها قابل اجراست و نیازی هم به ایجاد نسخه موبایل و تهیه محتوای جداگانه برای آن ندارید.

طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟

طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟

چرا باید صفحات ریسپانسیو داشته باشیم؟

این موضوع دو دلیل بسیار ساده و مهم دارد:

سئو، مخاطبان:

ریسپانسیو بودن صفحه در حال حاضر یکی از فاکتور های مهم سئو محسوب می شود. نمی توان به سادگی از سئو و تاثیرات آن گذشت.اما در سوی دیگر نیز مخاطبان هستند که آنها را نیز نمی توان فراموش کرد. باید توجه کرد امروزه دیگر ماننده گذشته همه از رایانه های رومیزی برای دیدن صفحات وب استفاده نمی کنند. بسیاری از کاربران از گوشی های همراه (موبایل) و یا تبلت های خودشان برای دیدن صفحات وب استفاده می کنند.

ریسپانسیو نبودن یعنی مایوس کردن این مخاطبان

طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟

طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟

باز کردن یک سایت در گوشی، که ابعاد آن هیچ تناسبی با دستگاه ندارد، و یا اسکرول کردن بسیار زیادی برای پیدا کردن بخش مورد نظر نیاز دارند، بیشتر کاربران را به سوی بستن صفحات شما می برد. سایت شما تنها تا زمانی زنده است که مخاطب های خودش را داشته باشد، اگر می خواهید وب سایتی داشته باشید که مخاطبان را مایوس نکنید، همین امروز سایتتان را ریسپانسیو کنید.

طراحی سایت ریسپانسیو چیست؟


جهت سفارش و اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید

تلگرام  اینستاگرام

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

توسط
تومان